מסדרת הבתים המומלצת מאתר 'מידרג' >>  התקשרו: 

סידור בתים: "אני לא המשרתת שלכם"

אחד הדברים שאני שומעת הרבה, כשאני מגיעה לסדר בתים, הוא התסכול של הלקוחות (סליחה מראש לכל הגברים שקוראים את המאמר כרגע, אבל הרוב הוא נשי…) שפשוט נמאס להן להרגיש כמו המשרתת בבית, שהולכת ואוספת ומסדרת אחרי כולם.

ואז, יום אחד – בגלל עומס, מעבר דירה או לחץ אחר – היא מפסיקה לסדר את הבית והכל נשאר בדיוק כפי שהיה: בגדים בכל מקום, חלקי צעצועים מתחת למיטות ומעל הארונות, שמיכות חורף ומצעים בערמות בחדר האורחים או בכל מקום שאפשר היה פשוט להניח אותם…

המאמר הזה מוקדש לכל מי שמרגיש כמו המשרת(ת) בבית.

מגיע לכם בית מסודר, שבו תוכלו להרגיש ביטחון מהכאוס של העולם.

לא המשרתת

סידור בתים מתחיל ממחשבה יוצרת

אולי זה יישמע מוזר, אבל תיכף תבינו לאן אני חותרת: סידור בתים הוא לא פעולה רובוטית.

ומכיוון שכך, בכל פעם שניסיתם לסדר את הבית כפעולה שאין מאחוריה חשיבה יצירתית, הרגשתם שלא כיף לכם.

ואז הגיעו המשפטים של "אני לא המשרתת בבית הזה", "אני תמיד צריך לעשות את הכל בשבילכם", "אתם פרזיטים", "נמאס לי, שהחדר שלך ייראה כמו דיר חזירים – אני לא מסדרת פה יותר" ועוד.

כשאני מגיעה עם הצוות שלי, אנחנו מתחילות את הסידור מנקודת מבט אחרת: אנחנו עובדות בשיטה שאני פיתחתי ליצירת הרמוניה בבית. וזה כבר משהו אחר, יצירתי יותר.

בלי קשר למוזיקה שאנחנו משמיעות כדי לעשות שמייח בבית בזמן שאנחנו עובדות (שזה גם כן טיפ מעולה עבורכם), אנחנו מחפשות את ההרמוניה בכל דבר. אפילו סידור מגירת הסכו"ם זה משהו שיש בו יצירתיות.

סידור ארונות… זה לא מספיק "לקפל ולהכניס לארון".

אחת הסיבות לבלגן מתמשך בארונות היא שאין מחשבה יוצרת מאחורי פעולת הסידור. בהוכחה לכך, אם נקפל את כל החולצות הקצרות ונשים אותן בערמה אחת, תוך שבוע נקבל בלגן. כי אף אחת לא באמת לוקחת את החולצה בראש הערימה, כי "מה שיוצא אני מרוצה"…

לא, אנחנו מחטטות כדי למצוא את החולצה הכי אהובה עלינו. ותוך מספר ימים הארון צריך סידור מחדש. מה עושים? מחלקים את הבגדים לפי נושאים: הכי אהובים שאני חורשת עליהם, אלה שמתאימות כדי להרשים בעבודה, אלה ששמורות לאירועים מיוחדים וכן הלאה. מה שנשאר בסוף זה "אלה שאני לא באמת לובשת אבל לא בא לי לשחרר"… אז תשחררי, תמצאי להם בית חדש.

גם עם ילדים יש את הדבר הזה – אנחנו קונים להם את הבגדים שאנחנו הכי אוהבים. אבל הם בכלל רוצים את החולצה עם החורים שהם הכי אוהבים. ואוי, איזו דרמה תתחולל אם ניקח להם את הבגד הכי אהוב. הם יבלגנו את הארון רק כדי מצוא איפה החבאנו את הבגד שהם הכי רוצים דווקא עכשיו.

שנדבר על המטבח?

אילו מטבחים היו יכולים לדבר… היינו שולחים את אילנה דיין לעשות תחקיר על עוגמת הנפש שלהם 🙂

ועכשיו ברצינות: אנחנו מקבלים מתנות, קונים לעצמנו גאדג'טים, משקיעים בכלים הכי יפים בפסח, ואז בראש השנה, שוב בפסח, ואז יש מבצע ראש השנה שאי אפשר לסרב לו. והכל כל-כך יפה! חבל לזרוק.

אז אנחנו שומרים את הכלים החדשים, ככה כמו שהם בקרטון, לאירוע שבו נארח ונפתח שולחן חגיגי. אבל כשמגיע הרגע ופתחנו את הקרטון אנחנו צריכים לבחור מה להכניס לאיזה ארון. אז הפתרון הוא לא לפתוח את הקרטון. האורחים מביאים מתנות, חייבים לפתוח ולהציג לראווה. והקרטונים? שיחכו. הם בכל מקרה חיכו עד עכשיו.

הדרך לבית מבולגן מתחילה בכוונות הטובות ביותר

כמו שאני אומרת, אף אחד לא קם בבוקר ואמר לעצמו "וויי, איך בא לי בית מבולגן". זה פשוט קורה כי נמאס לנו לסדר אחרי עצמנו, אחרי אחרים, אחרי האורחים.

ואתם מסתכלים על הבלגן כשהוא עדיין קטן, ואומרים לעצמכם את מילת הקסם: "מחר". מחר אגיע לזה. אתם עייפים מעוד יום מטורלל בישראל, אפשר להבין – אבל!

וכאן מגיע "אבל" גדול.

ככל שהבלגן בבית הולך וגדל, כך היצירתיות וחדוות החיים שלכם דועכת. כי זה מה שבלגן בבית עושה – הוא מכבה אותנו. הוא גורם לנו להרגיש שהבית הוא לא מרחב מוגן מאוד.

מה עושים? מחזירים את היצירתיות. אפשר לפתוח תמונות של בתים מעוצבים בתור השראה, אפשר פשוט להכניס את הכל לקרטון אחד גדול ולמסור. כן, ממש ככה. בלי רחמים. אפשר לשים מוזיקה שמחה ולהתחיל לרקוד כדי להיכנס לאווירה של תנועה. אפשר להזמין אותנו לעשות את הסידור הגדול ואז רק להמשיך לתחזק. יש הרבה דברים שאפשר לעשות כדי להחזיר לעצמכם את יכולת היצירה, ולהשיג בית מסודר ונטול בלגן.

סידור בתים הוא אמנות של החיים הטובים

רוצים לדעת למה התמונות של בתים מעוצבים מושכות אותנו? כי לא רואים את הבלגן. כשהכל מסודר במקום אנחנו מקבלים את האווירה הנינוחה הזאת, של לייף סטייל נטול מאמץ. האורחים מחמיאים, השכנים מקנאים – העיקר שאתם מבסוטים!

ולקינוח – מכתב תודה שקיבלתי לאחרונה:

גלית והצוות שלה אלופות! לפני שנתיים כתבתי חוות דעת לאחר שעברתי דירה "מעכשיו לעוד רגע" ועמדתי המומה מול 100 ארגזים שהמתינו לפירוק. עד שקיבלתי את שמה של גלית ש"הצילה" אותי ואת המצב. מאז עברו שנתיים, והפעם התארגנתי מראש למעבר הדירה. "סגרתי" עם גלית, אריזת תכולת הדירה וגם פירוק וסידור בדירה החדשה לאחר ההובלה. הפעם – הגיע צוות של 4 בחורות מקצועיות ומנוסות עם כל חומרי האריזה, טבלה מסודרת מי אחראית על איזה חדר בבית (מדובר בדירת 4 חדרים) עמוסה ב"ציוד". תוך מספר שעות כל התכולה הייתה ארוזה בצורה מופתית. ארגזים שסומנו בצבעים שונים ע"י המסדרות, הועמסו אלה על אלה, מודבקים כהלכה, וכל מה שהיה עלול להיות שביר, נעטף בקפידה בכמה שכבות. הדירה הייתה ערוכה ומוכנה לחברת ההובלה. יום לאחר ההובלה הגיעה גלית עצמה עם צוות של 3 מסדרות אחרות. ושוב, הכל אורגן בסדר מופתי. לכל פריט נמצא מקום האחסון הנכון בבית החדש. כל ארגז עפ"י צבע סימונו הועבר לחדר המתאים והכל נעשה במקצועיות, בהבנה, ברוח טובה ועם מוסיקת רקע. למותר לציין, שאני כבלגניסטית מצויה, גם באריזה וגם בפירוק ובסידור ישבתי לי על הכורסה נפעמת ומרוצה. לא יכולתי לייחל ליותר טוב ויעיל מזה. אני ממליצה לכל מי שעובר דירה, להיעזר בשירותיה של "גלית המסדרת" והצוות שלה. חוסך לכם הרבה שעות עבודה וכאבי ראש מיותרים…. מומלצת מכל הלב. (אורלי בהט)

 

רוצים לדעת עוד?

גלית סוחר 2023

אל תתקדמו בלי לקבל ממני הצעה!

מלאו את הפרטים ואחזור אליכם: