מסדרת הבתים המומלצת מאתר 'מידרג' >>  התקשרו: 

תיעוד מצא: אלפי אנשים בישראל חיים על ארגזים ב-2024!

כן, הכותרת נועדה להקליל את הנושא, אבל העובדה היא שמדובר בתופעה נפוצה, שהורסת את איכות החיים וגורמת למועקה. והחלק הכי קשה בסיפור הזה הוא שאפשר לפתור את הבעיה הזאת בשעות בודדות.

חיים על ארגזים

"חוויה בלתי נסבלת, ואפילו מהנה!"

לא, זאת לא טעות כתיב. זה מה שלקוחה כתבה לי: "חוויה בלתי נסבלת, ואפילו מהנה! היה מדהים להיכנס לבית בלי ארגז אחד, ופשוט להמשיך את החיים שלנו בלי לחיות עכשיו שבועיים בתוך ארגזים".

אני נתקלת בתופעה הזאת כל הזמן, ועם היד על הלב אני באמת מבינה איך זה קורה. אף אחד לא באמת אומר לעצמו "אני רוצה לחיות על ארגזים" – אבל אז עוברים בית, או מנסים לעשות סדר לבד במחסן או בחדר מבולגן, ואתם יודעים איך זה… החיים מפריעים והכל נשאר בדיוק כמו שעזבנו אותו.

ואז קורה הדבר הכי גרוע:

אנחנו לוקחים את הארגזים האלה, שהתכוונו לסדר במקום, ומחוסר זמן אנחנו מעמיסים עליהם עוד דברים שצריך לסדר…

וככה, מתוך הכוונות הטובות ביותר, הבית הופך למחסן אחד גדול והארגזים עולים על גדותיהם, עכשיו יש עליהם שקיות, צעצועים ישנים, כריות, שמיכות חורף שחבל לזרוק ועוד ועוד.

רוצים לשמוע משהו הזוי?

כשהצוות שלי מגיע לסדר בית כזה, הכל מסתיים באותו יום.

איך לא חיים על ארגזים: הטיפים של גלית המסדרת

יש לי לקוחות שחיו על ארגזים שנים, ואני לא מגזימה, שנים של "ברגע שיהיה לי זמן אגיע לזה". ואז אנחנו באות, מתקתקות את הבית בכמה שעות בזמן שהמשפחה יוצאת לבילוי בחוץ, ומשאירות בית מדוגם.

הנה כמה טיפים שחשוב לקחת בחשבון:

  • ברגע שהבית מסודר, חשוב לשמור עליו ככה. לכן לפני סידור בתים צריך לכנס את כל המשפחה לשיחה, להראות להם את הבלגן (תתפלאו עד כמה אנשים "לא רואים" ומתרגלים לבלגן). זה הזמן להשיג את ההסכמה שלהם שאי אפשר להמשיך ככה.
  • אחרי סידור בית מקצועי צריך לעבור עם כל בני הבית מחדר לחדר, לוודא שהם יודעים מה המקום של כל דבר ולהשיג שוב את הסכמתם לשמור על הסדר.
  • אפשר ליצור משחק "נקודות בונוס" למי ששומר על הסדר ולתת מטלות למי שלא שומר על הסדר. מכיוון שזה משחק, חשוב שכולם יהיו בהסכמה עליו ולגשת אליו בדיוק כמו לכל משחק אחר. לתת פרס שבועי למי שצבר את הכי הרבה נקודות בונוס, וגם פרס תנחומים למי שצריך לבצע מטלות (אבל רק אחרי הביצוע שלהן, כמובן).
  • לצלם את הבית "לפני ואחרי" ולהזכיר לכולם איך הבית אמור להיראות.
  • לא לצבור יותר דברים "עד שנחליט מה לעשות איתם". אני עוברת על הבית שלי פעם בחודש לפחות ומוסרת או מוכרת דברים שלא ברור מה עושים איתם בלי רחמים ובלי סנטימנטים. חפצים אמורים לשרת אותכם, לא לצבור אבק. תעשו את זה לפחות פעמיים בשנה (במעברי עונה זה כי טוב, כשמסדרים את הארונות).
  • קשה לכם להיפרד מחפצים? זיכרו שיש אנשים שאין להם כמעט כלום. תתרמו לעמותה האהובה עליכם ותרגישו שעשיתם מצווה. זה מצב שבו כולם מנצחים.

סידור בתים: המשחק שבו כולם מנצחים

בית מסודר ומאורגן תורם לבריאות הנפשית. אם אתם מרגישים מועקה, לחץ, חוסר רגיעה בבית שלכם – אל תיכנסו לטלפון לסוג של בריחה מהמציאות. קחו פינה קטנה בבית ותסדרו אותה. זה יכול להיות רק לאסוף 2-3 פריטים מהרצפה. לא תאמינו כמה הפעולה הקטנה הזאת תשפר את הרגשתכם.

ואם אתם כבר בתנועה: קפלו את הכביסה, תכניסו בגדים לארון, תשקו את העציצים. פתאום תרגישו שצרות העולם יותר קלות – ותרוויחו בית יותר מואר ונעים.

לא מאמינים? תבדקו אותי.

תעשו משהו אחד קטן כבר עכשיו ובסיום תשלחו לי הודעה איך אתם מרגישים.

גלית המסדרת

 

רוצים לדעת עוד?

גלית סוחר 2023

אל תתקדמו בלי לקבל ממני הצעה!

מלאו את הפרטים ואחזור אליכם: